1logo

Modig kommunikation

Eira Olsson, student från Linköpings Universitet skissar på ny hemsida Eira Olsson, student från Linköpings Universitet skissar på ny hemsida

”Roligast är designkurserna, men även kommunikation. MIA är ett intressant och nödvändigt projekt för samhället. Det behövs för välfärden. Det ska bli intressant att se hur ni tar er an det”, säger Eira.

Eira kommer som en frisk fläkt från Linköpings Universitets program för grafisk design och kommunikation. Just när vi aktiverar den nya kommunikationsplanen ska hon praktisera som AD och grafisk designer i MIA.
 

Den nya kommunikationsplanen

Enligt planen lanserar vi en ny hemsida, samt bygger ett nätverk av influencers - personer som kan arbeta aktivt för att sprida resultat hos medlemmarna. Vi ska vara intressanta och relevanta. Vi siktar på att vara nyskapande i sättet att kommunicera. Nu tar Eira plats i arbetsgruppen.

”Jag vill lära mig hur man jobbar mer i team, testa mina kunskaper i grafisk design och lära mig mer om marknadsföring. Nu ska jag titta på hemsidan, sedan ska jag bidra till en temadag om kommunikation nästa vecka”.

Influenser från konstvärlden

Drömmen är att få göra en stor, banbrytande och annorlunda kampanj för ett stort klädföretag. En bra ingång när vi ska tänka utanför boxen. God kommunikation växer ofta ur kulturkrockar.  Tänk om MIA får den banbrytande kampanjen?

”Jag hämtar mina influenser från konstnärer. De är mina förebilder, speciellt de som arbetar med installationer. Har stor respekt för att de uttrycker sig med konst. De vågar. Nu tycker jag det ska bli jättekul att vara med och lära mig något nytt genom MIA”

Senaste inläggen

Senaste kommentarer

-

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln